HOME OWNER TUTORIALS INFO & TIPS EXCHANGE CONTACT ME

Beraya Di Kampung :)

Assalamualaikum !

Hii... Pejam celik pejam celik raya pun dah nak berakhir kan ?

Okeey... Effa nak ceritakan pengalaman Effa sepanjang beraya di Kampung Bawang Matu... :) Kalau korang teringin sangat nak taw pengalaman Effa , teruskan baca sampai habess...

P/S : Sorry ! Effa tak tangkap gambar sepanjang beraya kat kampung sebab tak clear sangat handphone Effa tuu..

Effa sekeluarga pergi ke kampung pada hari Jumaat, 2 hari sebelum raya. Kami bertolak pada pukul 12:10 tengah hari dan sampai pada pukul 3:14 petang macam tu lah kot... Dalam perjalanan , kami terlihat 3 ekor kambing.. Kami naik feri pertama dan kedua.. Best lah jugak kat atas feri tu. menikmati udara yang segar...

^
|
|
|

Yang kat atas ni sepanjang perjalanan Effa ke kampung. Effa ambek ringkas jer..

Lepas sampai kat kampung.. Effa bersama dua orang adik, Haziq & Liya, terus serbu ke tandas. Bukan nak kencing. Tapi nak lihat sungai yang berwarna hitam coklat.. Tapi yang kami lihat, jambatan ke sungai telah dirobohkan. Tak macam dulu lagi. Kami sedeyh taw !

Pada raya pertama, kami bersalam-salaman kedua2 ibu bapa. Pastu pada waktu malam, kami berjalan kaki singgah di rumah kawan-kawan bapa.. Banyak gak angpow yang kami dapat. Gembira tak habis !

Ape lagi eh ? Banyak yang lupe ni .. -,-"

Pastu raya ketiga, keempat macam biasa.. Singgah rumah itu dan ini.Raya kelima, kami tak singgah rumah sesiapa. Pada pukul satu, adik Effa, Haziq, teringin nak mandi di sungai tapi jambatan roboh. Ada daun2 yang tutup jalan tu. Oleh sebab teringin sangatttttttttttt nak mandi , adik bongsu, Liya ambil gunting kat dapur dan beri kepada Haziq. Pastu Haziq gunting lah daun2 tu. 

Hampir 30 minit kami menunggu di gunting daun2 tu. Pastu okeylah sikit jambatan tu.. Then , Effa, Haziq & Liya aturkan jambatan yang nyawa2 ikan tu. Akhirnya siap jugak jambatan yang kami atur2kan tu.. Kemain gembira lagi kami mase tu. Kami mintak lah kebenaran daripada ibu untuk mandi kat sungai yang tak dalam sangat tuuu.. YEAY ! Ibu benarkan kami mandi setelah dipujuk beberapa kali...

Mungkin itu sahaja yang Effa ingat kot.. K, byebye!

No comments: